Pięć mitów na temat jogurtu: prawda czy fałsz?

W dobie tzw. „super-żywności” jogurt stał się doskonałą podstawą do włączania nasion, jagód, przypraw, a nawet owoców i warzyw do naszej diety. Jest to jedna z najbardziej popularnych potraw, wszechstronna w zakresie przekąsek, deserów i gotowania, a także posiadająca zalety odżywcze, które wszyscy uważamy za dobrze znane. Jednakże, jak w przypadku wszystkich popularnych produktów spożywczych codziennego użytku, mamy tendencję do formułowania uniwersalnych prawd w tym zakresie, które rozprzestrzeniają się nie wiedząc, w jakim stopniu ich stwierdzenia są prawdziwe. Na wysokości diety pre-veraniega, gdzie odtłuszczone jogurty odgrywają główną rolę jako zdrowa przekąska. Oto pięć najbardziej rozpowszechnionych mitów o jogurcie.

Pięć mitów na temat jogurtu

Jogurt ma pozytywny wpływ na skórę

Prawda.

Jogurt ma przywilej bycia jednym z najbardziej korzystnych pokarmów dla skóry. Spożywanie jej daje nam dawki białka potrzebne do utrzymania jędrności skóry, a tym samym jej gładkości i odporności na zmarszczki, zgodnie z magazynem Fitness. Ale również, nakładanie go bezpośrednio na skórę ma ogromne zalety nawilżające: stosowany jako maska na twarz (samodzielnie lub w towarzystwie miodu lub wina), zmiękcza skórę oraz poprawia jej wygląd i teksturę. Służy również jako naturalny balsam po opalaniu: enzymy i probiotyki w jogurtach pomagają skórze szybciej powrócić do zdrowia po przedwczesnych oparzeniach letnich.

Dobrze jest brać jogurt, jeśli bierzesz antybiotyki

Prawda.

Antybiotyki działają agresywnie na bakterie wywołujące infekcje, dlatego musimy podjąć dodatkowe środki ostrożności, aby przygotować organizm na ich skutki. Atakując szkodliwe bakterie, antybiotyki mogą również kolateralnie eliminować bakterie, które pozytywnie wpływają na równowagę flory jelitowej. Spożycie jogurtu, ze względu na jego zawartość w zdrowych bakteriach, pomaga odzyskać i chronić jelito podczas i po spożyciu antybiotyków.

Jeśli celem jest uzupełnienie jogurtu o satiating, najlepiej byłoby dołączyć do niego orzechy i niewielką ilość czerwonych owoców.

Jogurty z jakąkolwiek polewą też nie przytyją

Fałszywe: zależy od podsypki.

Tendencja do towarzyszenia konsumpcji jogurtów z polewami sprawiła, że mrożony boom jogurtowy stał się modną, zdrową przekąską i szybko rozprzestrzenił się na jogurty domowej roboty. Jednak nie wszystkie polewy są zdrowe: jeśli celem jest włączenie suplementu do jogurtu, który jest nasycony i nie przybiera na wadze, najlepiej byłoby towarzyszyć jogurty naturalne z orzechami i niewielką ilością czerwonych owoców. Te polewy są zdrowe, a dodawanie potraw bogatych w cukry, takich jak czekolada, okruchy ciasteczek lub kawałki ciasta mogą się utuczyć.

Jogurt pomaga w trawieniu

Prawda.

Jogurt pomaga w trawieniuW przeciwieństwie do innych produktów spożywczych, które powodują powolne i ciężkie trawienie, jogurt wspomaga ten proces tak gładko, jak to możliwe, dzięki działaniu probiotyków, powiedzmy w zdrowiu. „Jogurty z Lactobacillus pomagają w prawidłowym wchłanianiu składników odżywczych, równoważąc florę jelitową„, powiedział z Kaiku Without Lactose. „Ponadto spożywanie jogurtów bezlaktozowych oszczędza naszemu organizmowi pracę rozkładania laktozy, a zatem trawienie będzie lżejsze i łatwiejsze.

Zamiast jogurtu postaw na sprawdzone suplementy, dzięki którym będziesz doskonale trawić i jednocześnie chudnąć – wystarczy wejść na stronę StopStopNop.Pl

„Jogurt należy przyjmować po ćwiczeniach, nie wcześniej.

Obie odpowiedzi są poprawne.

Spożycie jogurtu jest pozytywne zarówno przed jak i po zajęciach sportowych. Wcześniej dostarcza nam dodatkowej energii potrzebnej do utrzymania rytmu podczas sesji treningowej, a jego lekkość gwarantuje dobre samopoczucie podczas uprawiania sportu. Następnie jogurt okazał się sprzymierzeńcem w regeneracji: jego zawartość węglowodanów pomaga uzupełnić nasze rezerwy energetyczne i białka, które naprawiają mięśnie po wysiłku fizycznym.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *